28 december 2010
24 december 2010
22 december 2010
21 december 2010
20 december 2010
18 december 2010
17 december 2010
16 december 2010
15 december 2010
14 december 2010
13 december 2010
12 december 2010
10 december 2010
9 december 2010
Save as WWF. Save a tree.
Tover elke .PDF om in een .WWF (een niet te printen .PDF). Dat scheelt weer papier. En dat scheelt weer bomen. En dat scheelt weer gezeik over bomen. Zo is iedereen tevreden (behalve degene die van een 13 inch scherm je 5 pagina lange sleur van een verhaal moet lezen, die baalt).
Link
Link
8 december 2010
7 december 2010
Droodlen...snelste weg naar eeuwige roem (je hebt nog een week!)
In het boek Doorbraak! - Zero Budget Marketing staat een aantal sleutelbegrippen die Niels Aalberts wil illustreren met iets dat het midden houdt tussen een sterk logo en een droodle. Oftewel: 1 veelzeggend beeld dat verbaast, verrast of in 1 oogopslag iets zegt over de tekst. Geheel in lijn met het boek gebruikt Niels graag the wisdom of the crowd om Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet beter te maken.
HOE WERKT HET?
Surf naar deze .pdf. Of download 'em hier (ook als Illustrator-bestand).
Kies 1 of meer van de 30 begrippen die in de .pdf staan en maak er een illustratie bij. Per begrip heb je max. 3 pogingen om iets leuks te maken. Doe je best, maar maak je ook niet te druk: we zijn niet op zoek naar Mona Lisa's of zonnebloemen, wél naar origineel, sprekend beeld en eigenwijze, veelzeggende illustraties.
Tekenen, knippen, krijten, kleuren, plakken, verfen, ecoline, macrameeën, haken, kantklossen, fotograferen, digitaal, analoog, filesharing: alles mag. 'Eenvoudig' en zwart/wit hebben de voorkeur, maar doe vooral wat je niet laten kunt. Ook als ontwerpen of vormgeven niet je beroep is, kun je meedoen. Graag zelfs!
EN DAN?
Print je .pdf uit, fotografeer 'em met je telefoon of scan het resultaat en mail het naar niels@ehpo.net
DEADLINE
Die is al snel: woensdag 15 december 2010. Da's over 8 dagen.
TEGENPRESTATIE ALS JE LOGO OF DROODLE WORDT GEBRUIKT:
Lol (LOL)
Eeuwige roem
Naamsvermelding in Niels' boek
Een uitnodiging voor de EHPO Jongerendag (bands, producers, muzikanten, marketeers en andere geïnteresseerden kunnen zich ook nog inschrijven)
Uiteraard een exemplaar van Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet
HOE WERKT HET?
Surf naar deze .pdf. Of download 'em hier (ook als Illustrator-bestand).
Kies 1 of meer van de 30 begrippen die in de .pdf staan en maak er een illustratie bij. Per begrip heb je max. 3 pogingen om iets leuks te maken. Doe je best, maar maak je ook niet te druk: we zijn niet op zoek naar Mona Lisa's of zonnebloemen, wél naar origineel, sprekend beeld en eigenwijze, veelzeggende illustraties.
Tekenen, knippen, krijten, kleuren, plakken, verfen, ecoline, macrameeën, haken, kantklossen, fotograferen, digitaal, analoog, filesharing: alles mag. 'Eenvoudig' en zwart/wit hebben de voorkeur, maar doe vooral wat je niet laten kunt. Ook als ontwerpen of vormgeven niet je beroep is, kun je meedoen. Graag zelfs!
EN DAN?
Print je .pdf uit, fotografeer 'em met je telefoon of scan het resultaat en mail het naar niels@ehpo.net
DEADLINE
Die is al snel: woensdag 15 december 2010. Da's over 8 dagen.
TEGENPRESTATIE ALS JE LOGO OF DROODLE WORDT GEBRUIKT:
Lol (LOL)
Eeuwige roem
Naamsvermelding in Niels' boek
Een uitnodiging voor de EHPO Jongerendag (bands, producers, muzikanten, marketeers en andere geïnteresseerden kunnen zich ook nog inschrijven)
Uiteraard een exemplaar van Doorbraak! - Zero Budget Marketing op internet