We zijn druk bezig om te onderzoeken of hij mee het stadion in mag.
30 november 2007
29 november 2007
Compilatie
Bijzonder goed gelukt: de perfecte muzikale zondagochtend van Nuno Dos Santos. Hij maakte de Not Your Avarage Sunday Morning Compilation. Heel mellow & relaxt, maar nooit tè makkelijk. Klik hier, link staat vervolgens onderaan SendSpace pagina.
Met de complimenten van Nuno Dos Santos - hier rechts op de foto onderweg naar weer een tevreden klant - zelf overigens.
Met de complimenten van Nuno Dos Santos - hier rechts op de foto onderweg naar weer een tevreden klant - zelf overigens.
fLy
Om goedkope(re) tickets te kunnen aanbieden is er door luchtvaartmaatschappijen bezuinigd op kleding van personeel, service aan boord en natuurlijk de complimentary drinks. Maar er is er - naast de brandstof- nog 1 grote kostenpost: piloten met torenhoge salarissen. StagiAiR is daar het antwoord op... vliegen was nog nooit zo goedkoop.
NB. Na de eerste paar vluchten werd duidelijk dat de praktijklessen als 'Hoe Om Te Gaan Met Een Kaping?' en 'De Looping' beter geschrapt konden worden. Dat is inmiddels gebeurd. Enjoy your flight.
NB. Na de eerste paar vluchten werd duidelijk dat de praktijklessen als 'Hoe Om Te Gaan Met Een Kaping?' en 'De Looping' beter geschrapt konden worden. Dat is inmiddels gebeurd. Enjoy your flight.
28 november 2007
King & Queen
We missen Dennis Bergkamp ineens een beetje. Een koning, eigenlijk nog steeds zonder een echt waardige opvolger in Nederland. Hier een klassiek YouTube filmpje samen met Queen (sorry daarvoor):
27 november 2007
Teken 'ns een petitie
Mocht je een vlaag van inspraakbehoefte hebben of een gevoel van dwingende noodzakelijkheid om je ergens achter te scharen: petities.nl
Air - Don't Be Light
Het is zoals de beschrijving zegt op YouTube: Trippy music video for Don't Be Light by Air.
Ken je plek
We delen de wereld graag op in overzichtelijke hokjes. En de makkelijkste manier om dat te doen is op de 'er zijn twee soorten mensen'-manier. Bijvoorbeeld: je hebt mensen die kinderen hebben en je hebt mensen die ze niet hebben. Die wetenschap voorkomt moeilijke gesprekken met wederzijds onbegrip.
In het OV gaat deze twee soorten mensen-regel ook op: mensen die in de ochtendspits de plek op het perron weten - die staan precies ter hoogte van de deuren als de trein tot stilstand komt - en je hebt mensen die dat niet weten. Als je 'het' hebt, scheelt dat een zitplaats. Als je het niet hebt zit je op de overloop (de 3e klas). 'Het' is een gevoel. De trein komt binnen en razendsnel scannen we - dit is nano seconde werk - z'n lengte, z'n snelheid en het aantal passagiers, we verrekenen we het tijdstip en we weten dan precies waar we moet staan. De trein stopt, de deuren gaan open, korte knik naar 'soortgenoten', de passagiers komen naar buiten en wij lopen naar binnen. Sommigen van ons weten dan ook nog zonder kijken of je boven of beneden moet gaan zitten... Wij gokken daarbij dan weer altijd verkeerd.
Zij weten natuurlijk ook altijd waar de trein stopt.
In het OV gaat deze twee soorten mensen-regel ook op: mensen die in de ochtendspits de plek op het perron weten - die staan precies ter hoogte van de deuren als de trein tot stilstand komt - en je hebt mensen die dat niet weten. Als je 'het' hebt, scheelt dat een zitplaats. Als je het niet hebt zit je op de overloop (de 3e klas). 'Het' is een gevoel. De trein komt binnen en razendsnel scannen we - dit is nano seconde werk - z'n lengte, z'n snelheid en het aantal passagiers, we verrekenen we het tijdstip en we weten dan precies waar we moet staan. De trein stopt, de deuren gaan open, korte knik naar 'soortgenoten', de passagiers komen naar buiten en wij lopen naar binnen. Sommigen van ons weten dan ook nog zonder kijken of je boven of beneden moet gaan zitten... Wij gokken daarbij dan weer altijd verkeerd.
Zij weten natuurlijk ook altijd waar de trein stopt.
Montage
Sinds Team America uit 2004 is een 'montage' natuurlijk not done:
Maar die uit Scarface was er gelukkig ruimschoots voor:
Maar die uit Scarface was er gelukkig ruimschoots voor:
26 november 2007
Prints & The Revolution
Even in de gaten houden: binnenkort kun je online 'kunst-voor-weinig' kopen bij Prints & The Revolution. Werk van o.a. Morcky, Silas, Kingchuub, Ottograph, The Boghe, Sander Polderman, David Eslhout, Arne Toonen, Raymond Teitsma. Jankowzki en de roemruchte 'T' vind je er. En geen canvasprints, maar zeefdrukken, potlood- en pentekeningen en stencil-art.
25 november 2007
For daily use only
Totallyabsurd heeft Amerika's meest bizarre patenten op een rijtje. Het doet hier en daar denken aan de Japanse Chindogu's. Maar Chindogu's zijn een kunstvorm, deze uitvindingen zijn serieus voor dagelijks gebruik bedoeld. Deze bijvoorbeeld: de flatulence deoderizer, een 'bijna' onzichtbaar hulpmiddel dat je inside briefs or panties in the anal area aanbrengt zodat vervelende luchtjes uit die area worden ge-neutralized.
Maar ook het bulletproof bed vind je er:
En de Beerbrella:
Maar ook het bulletproof bed vind je er:
En de Beerbrella:
24 november 2007
Oliebollenbakkersstress
Je krijgt een baantje aangeboden. Heel relaxt. In Amsterdam. Beetje oliebollen en wafels verkopen. Het enige wat die baan van je vraagt is af en toe een extra servetje pakken. Verder helemaal niks aan je kop... Krijg je dit. De hele dag. Vlak over je hoofd.
En ja, het beeld is - net als op de kermis - op z'n kantje!
En ja, het beeld is - net als op de kermis - op z'n kantje!
Handig...
... voor als je jezelf moed in moet drinken voordat je gaat klussen en/of als je wil vieren dat het eindelijk gelukt is om dat schilderijtje op te hangen (en dat het slechts 2 keer mislukt is).
Je vindt 'm op de eveneens volstrekt overbodige site crazyaboutgadgets.com
Je vindt 'm op de eveneens volstrekt overbodige site crazyaboutgadgets.com
23 november 2007
Stone Island Swa
Net als de Techno Viking zijn er meer mensen die de (twijfelachtige) eer ten deel vallen om navolging te krijgen op YouTube. Deze jongen bijvoorbeeld. Een jaar geleden belandt z'n filmpje op internet, waarin hij op geheel eigen wijze zijn vreugde uit over z'n nieuwe Stone Island trui:
Vervolgens worden er minstens 30 parodieën gemaakt. Eén van de leukste:
Jeweettoch.
Vervolgens worden er minstens 30 parodieën gemaakt. Eén van de leukste:
Jeweettoch.
22 november 2007
Here comes the PC-SUN®
De aanvragen en -betalingen voor de PC-SUN® stromen binnen en dat levert budget op voor een commercial. Commercial-technisch waren we natuurlijk al bekend met de power van stock beelden, maar nu hebben we ook de complementaire kracht ontdekt van WordArt...
21 november 2007
PC-SUN®
Lange dagen op kantoor? Uren lang achter de computer? In het donker weer naar huis? En dus altijd bleek het weekend in? Niet langer! Met PC-SUN® van Het Zesde Vlak 3000.
PC-SUN® is met 6 CLEO high performance-lampen de Kwekkeboom onder de gezichtsbruiners. En geeft bruinwerken een geheel nieuwe betekenis. Maar ook de SVGA-monitor mag er uiteraard wezen. Voor slechts €450 is de PC-SUN® het zonnetje op de zaak. Bestel nu,
PC-SUN®. It's tantastic!
PC-SUN® is met 6 CLEO high performance-lampen de Kwekkeboom onder de gezichtsbruiners. En geeft bruinwerken een geheel nieuwe betekenis. Maar ook de SVGA-monitor mag er uiteraard wezen. Voor slechts €450 is de PC-SUN® het zonnetje op de zaak. Bestel nu,
PC-SUN®. It's tantastic!
20 november 2007
Total sauna
Vanochtend zagen we een van de meest rare producten die TV Shop misschien wel ooit heeft aangeboden: Total Sauna. We hebben sowieso niet veel op met sauna's, toch altijd een beetje genant ofzo. Maar nu kan je je thuis ook gewoon heerlijk generen, want stel je voor dat iemand je zo ziet:
Beeldenstorm
Markie.biz is een 'fullscreen gallery, slide show or screen saver' met geweldige fotografie en illustraties. Klik hier en je bent even bijzonder fijn onder de pannen.
Kijk hier alvast naar een greep of als je geen zin hebt in even onder de pannen:
Kijk hier alvast naar een greep of als je geen zin hebt in even onder de pannen:
19 november 2007
Hümor
Duitsers en humor. Dat is op zich natuurlijk altijd lastig, maar toch [click picture to enlarge arschloch]:
18 november 2007
PC
Als je in Pervomayske in het zuiden van de Oekraïne woont, heb je veel tijd. Dat bewijst meneer Valerie Beetle - die al eerder heel veel tijd stak in het bedenken van een artiestennaam - hij maakte namelijk deze houten pc. Inmiddels bekend als Oekraïne's antwoord op de nieuwe iMac.
Valerie Beetle, de design-ideologische tegenhanger van Steve Jobs, die maanden lang overduidelijk binnen heeft gewerkt aan zijn houten PC-kast.
Valerie Beetle, de design-ideologische tegenhanger van Steve Jobs, die maanden lang overduidelijk binnen heeft gewerkt aan zijn houten PC-kast.
16 november 2007
De toekomst in 1967
Het nadeel van toekomstvoorspellingen is dat ze vaak zo ver weg zijn dat je 40 jaar later meestal niet denkt: hey, dat zeiden ze 40 geleden al (dat gaat trouwens veranderen in de toekomst, voorspellen wij).
Maar dan ineens dit filmpje. Uit 1967. Over online 'huishouden' in 1999. Met minstens 4 rake voorspellingen.
Maar dan ineens dit filmpje. Uit 1967. Over online 'huishouden' in 1999. Met minstens 4 rake voorspellingen.
15 november 2007
Crayon Physics Game
Het doel van het spel is om in elk veld met je bal je ster te raken. Huh? De besturing van het spel zijn je eigen tekeningen. Huh? Precies. Moet je even dit filmpje bekijken (way cool en sowieso een heerlijk rustgevende 2 minuut 46):
14 november 2007
13 november 2007
The Techno Viking
Hoe een legende geboren werd: Vrouw met blauw haar en rode broek danst een dansje en wordt omver gelopen door een op z'n minst dronken gast in mouwloos zwart t-shirt. En dan is hij daar ineens: Techno Viking! Eén bonk rechtvaardigheid. Maar Techno Viking kan meer dan alleen opkomen voor vrouwen. Hij kan ook dansen. Hij kan heel hard dansen.
Inmiddels begint het filmpje, en de techno viking, een eigen leven te leiden op YouTube en zijn er meer dan 200 odes, rip offs, mixes, spoofs en andere varianten ontstaan. Zoals deze ondertitelde bijvoorbeeld:
Inmiddels begint het filmpje, en de techno viking, een eigen leven te leiden op YouTube en zijn er meer dan 200 odes, rip offs, mixes, spoofs en andere varianten ontstaan. Zoals deze ondertitelde bijvoorbeeld:
12 november 2007
Test
Lee Towers is datgene wat eruit gekomen was, als Elvis in de jaren 50 was ge-pre-test. Dat bewijzen onderstaande beelden maar weer eens:
Dit is de (classic, classic, classic) commercial waarmee Apple op 22 january 1984 de Macintosh lanceerde - de commercial speelt zich af in de Orwelliaanse wereld zoals verbeeld in '1984' en richtte zich uiteraard tegen alles wat IBM was:
Bij wijze van 'test' is er een paar weken geleden een groep mensen uitgenodigd en hen verteld dat zij het pre-test-team waren voor een nieuwe commercial van Apple:
Nu kunnen we ons natuurlijk afvragen of deze groep nou echt representatief was, of Apple inmiddels niet een heel ander merk is, of dat de wereld niet heel anders is dan toen, etc. Maar volgens ons is het vooral hilarisch (en een beetje schrijnend, natuurlijk).
Dit is de (classic, classic, classic) commercial waarmee Apple op 22 january 1984 de Macintosh lanceerde - de commercial speelt zich af in de Orwelliaanse wereld zoals verbeeld in '1984' en richtte zich uiteraard tegen alles wat IBM was:
Bij wijze van 'test' is er een paar weken geleden een groep mensen uitgenodigd en hen verteld dat zij het pre-test-team waren voor een nieuwe commercial van Apple:
Nu kunnen we ons natuurlijk afvragen of deze groep nou echt representatief was, of Apple inmiddels niet een heel ander merk is, of dat de wereld niet heel anders is dan toen, etc. Maar volgens ons is het vooral hilarisch (en een beetje schrijnend, natuurlijk).
11 november 2007
10 november 2007
De behoefte om te geloven
Een geweldig verwarrend boek: 'Alison Jackson Confidential' van Alison Jackson. Dubbelgangers van BW'ers (Bekende Wereldburgers) gefotografeerd in compromitterende of onthullende situaties. Je kijkt naar de platen en je weet dat ze niet waar zijn. Maar toch geloof je ze of wíl je ze geloven... als een soort reflex. Erg interessant.
9 november 2007
8 november 2007
1977
Terug in de tijd, ver voor het fenomeen 'huisstijlbewaking'.
We dachten toen al: zou dit echt de beste kant van Adje zijn?
We dachten toen al: zou dit echt de beste kant van Adje zijn?
Banksy
Vorige week nog stuitte iemand op een onbekende Rembrandt, in Londen. Afgelopen weekend liep Het Zesde Vlak tegen een - voor ons in ieder geval - onbekende Banksy aan, in Berlijn. Tenminste dat dachten we. Op dat tijdstip. In die toestand. En stilletjes hopen we dat nog steeds natuurlijk. Goed bewaren deze foto dus.
Overigens ontdekte we ook nog een interessante quote van de beste man:
The thing I hate the most about advertising is that it attracts all the bright, creative and ambitious young people, leaving us mainly with the slow and self-obsessed to become our artists...
Overigens ontdekte we ook nog een interessante quote van de beste man:
The thing I hate the most about advertising is that it attracts all the bright, creative and ambitious young people, leaving us mainly with the slow and self-obsessed to become our artists...
7 november 2007
No No. No No No No. No No There's No Limit.
Cool: een website die je eeuwig naar beneden kan scrollen voor de ongelimiteerde sms-bundel van Orange, die er ook nog eens te gek uit ziet en vol zit met interessante dingetjes: hier!
Jammer alleen dat de makers van de bijbehorende commercial zich wel beperkt hebben, tot een re-make van de Sony Bravia commercials: hier!
Jammer alleen dat de makers van de bijbehorende commercial zich wel beperkt hebben, tot een re-make van de Sony Bravia commercials: hier!
5 november 2007
Tag On Festival - Vervolg
Gezien de hoeveelheid (incomplete) inzendingen en vragen die loskomen rondom het Tag On Festival denkt Het Zesde Vlak dat het tijd is voor wat huishoudelijke mededelingen:
Inzenden:
Een inzending is pas compleet als er melding wordt gemaakt van credits en eerste uitzenddatum.
Reglement: (jaja)
- De inzending moet minstens 1 keer uitgezonden zijn op de Nederlandse televisie.
- Zonder een bijbehorende hoofdcommercial is er natuurlijk geen sprake van een tag on.
- De tag on moet minstens 1 keer uitgezonden zijn samen met de hoofdcommercial.
- Een tag on is pas een tag on als er tussen de hoofdcommercial en de tag on zelf, minstens 1 andere commercial wordt vertoond van een andere afzender. Wordt er niet aan déze eis voldaan is er sprake van een bumper.
- Een tag on duurt maximaal 10 seconden.
- Vanaf 15 seconden is er, ongeacht inhoud, sprake van een stand alone. En stand alones, de naam verraadt al iets, moeten hun eigen festival maar organiseren.
- Blanco creditsformulieren zijn aan te vragen bij Het Zesde Vlak: hetzesdevlak@houdini-amsterdam.nl.
- Verdere informatie volgt.
Inzenden:
Een inzending is pas compleet als er melding wordt gemaakt van credits en eerste uitzenddatum.
Reglement: (jaja)
- De inzending moet minstens 1 keer uitgezonden zijn op de Nederlandse televisie.
- Zonder een bijbehorende hoofdcommercial is er natuurlijk geen sprake van een tag on.
- De tag on moet minstens 1 keer uitgezonden zijn samen met de hoofdcommercial.
- Een tag on is pas een tag on als er tussen de hoofdcommercial en de tag on zelf, minstens 1 andere commercial wordt vertoond van een andere afzender. Wordt er niet aan déze eis voldaan is er sprake van een bumper.
- Een tag on duurt maximaal 10 seconden.
- Vanaf 15 seconden is er, ongeacht inhoud, sprake van een stand alone. En stand alones, de naam verraadt al iets, moeten hun eigen festival maar organiseren.
- Blanco creditsformulieren zijn aan te vragen bij Het Zesde Vlak: hetzesdevlak@houdini-amsterdam.nl.
- Verdere informatie volgt.
Use The Vorce
Het is ongelofelijk wat een V-tje op het rever doet voor mensen. Menigeen heeft er z'n zelfvertrouwen mee hervonden. We zien het bij clubs, bij concertzalen, winkelcentra en parkeerterreinen. Ge-V-de mannen en vrouwen staan rechtop, fier in de striemende wind en stralen een 'stukje' autoriteit uit. Geweld en agressie hebben ze niet nodig, ze hebben de zekerheid van de V.
Het Zesde Vlak stelt daarom voor om allemaal zo'n ding te gaan dragen. Nederland kan het gebruiken volgens ons. Hoeven we ook niet meer te vragen aan die ietwat opruiende man met dat haar of hij onze zaakjes op komt knappen. Gewoon iedereen (zoals The Sugarhill Gang het ooit zei: the black and the white, the red and the brown, the purple and yellow) een V. Iedereen zeker, niemand bang. Knip 'm uit - eerst printen hè? - en plak 'm op.
Het Zesde Vlak stelt daarom voor om allemaal zo'n ding te gaan dragen. Nederland kan het gebruiken volgens ons. Hoeven we ook niet meer te vragen aan die ietwat opruiende man met dat haar of hij onze zaakjes op komt knappen. Gewoon iedereen (zoals The Sugarhill Gang het ooit zei: the black and the white, the red and the brown, the purple and yellow) een V. Iedereen zeker, niemand bang. Knip 'm uit - eerst printen hè? - en plak 'm op.
4 november 2007
Nederland - Duitsland op z'n Zuid Amerikaans
Een poosje geleden speelden de voetbalelftallen van Brazilië en Argentinië tegen elkaar. Een Argentijnse condoomfabrikant had vooraf een leuke inhaker om duidelijk te maken hoe het wedstrijdbeeld wat hun betreft eruit zou zien:
Brazilië won echter. De Braziliaanse voetbalbond haakten daar weer op in:
Brazilië won echter. De Braziliaanse voetbalbond haakten daar weer op in:
1 november 2007
Midlijfblad
Het Zesde Vlak denkt met iedereen mee. Dus ook met de Man met de Midlifecrisis. Daarom lanceren wij het magazine Get A Life. In Get A Life staan must-read artikelen over o.a. het verven van je haar, de beste echtscheidingsadvocaten, de mooiste plekjes voor een pied-a-terre en spijkerbroeken die wél bij je veranderde lichaamsbouw passen. Maar het tijdschrift geeft ook antwoord op moeilijke vragen als: hoe voorkom je 'helmhaar' op de motor? Hoe deal je met pijnlijke situaties in de nachtelijke horeca ("komt u uw dochter halen?")? En hoe lijk je 15 jaar jonger op de webcam?
Geen man loopt te koop met deze o zo moeilijke fase. Sterker, het moet allemaal juist vreselijk vanzelfsprekend lijken. Daarom zal elke cover van Get A Life onherkenbaar 'undercover' zijn en qua vormgeving een bijdrage leveren aan dat felbegeerde nonchalante jong van hart-zeitgeist-je ne sais quoi-gevoel.
De cover van het eerste nummer:
Overigens zal het lettertype van het binnenwerk van Get A Life groot genoeg zijn om zonder leesbril te kunnen lezen. Geïnteresseerden gaan vandaag nog naar www.getalife.to
Geen man loopt te koop met deze o zo moeilijke fase. Sterker, het moet allemaal juist vreselijk vanzelfsprekend lijken. Daarom zal elke cover van Get A Life onherkenbaar 'undercover' zijn en qua vormgeving een bijdrage leveren aan dat felbegeerde nonchalante jong van hart-zeitgeist-je ne sais quoi-gevoel.
De cover van het eerste nummer:
Overigens zal het lettertype van het binnenwerk van Get A Life groot genoeg zijn om zonder leesbril te kunnen lezen. Geïnteresseerden gaan vandaag nog naar www.getalife.to