22 oktober 2009

Bizarre Marktplaats 'bedank'-mail

Deze kregen we doorgespeeld. Vrouw verkoopt printer aan man via Marktplaats. Man stuurt haar na een paar dagen een mailtje om 'het er nog even over te hebben'... Echt, we hebben er geen woord aan veranderd. Only the names have been changed, to protect the innocent.



Beste Mariska,

Toch nog even snel een berichtje om te zeggen hoe de nieuwe printer me bevalt. Ik stuur mensen na een aankoop via Marktplaats altijd even een berichtje om te vertellen of het aangeschafte product aan mijn verwachtingen heeft voldaan. Mensen bij wie ik een boek koop stuur ik na het uitlezen van het boek altijd even een recensie. Voel je vooral niet verplicht om te antwoorden. Het liefst koop ik via Marktplaats spullen die ik eigenlijk helemaal niet nodig heb. Nog een bloemenvaas, nog een tostiijzer, nog een stom schilderijtje. De printer die ik via jou verkreeg had ik ook helemaal niet nodig. Ik had al een printer die prima werkte. De aanschaf van een printer die ik niet nodig had leek me makkelijk te verklaren: aan printers kan je nooit genoeg hebben. Anders is dat bijvoorbeeld met de aanschaf van een tweede koelkast. Ik woon alleen, eet zelden thuis en een tweede koelkast heeft dan ook geen enkele zin. En mocht ik wel besluiten tot aanschaf van een tweede koelkast, hoe krijg ik dat ding dan in hemelsnaam op de tweede verdieping? Nee dan liever een printer. Handzaam en degelijk. Terug naar de printer die ik bij jou heb aangeschaft. Mijn eerste printje was een boodschappenlijstje omdat ik zo snel niets te printen had en ik net op het punt stond om naar de supermarkt te gaan. Op het boodschappenlijstje zelf stonden vooral verklaarbare levensbehoeftes op zoals brood, melk en chocolade. De printer print heel snel maar toch accuraat, heeft een gemakkelijke papierinvoer en maakt geen verschil tussen dag en nacht, middag of ochtend. Was alles maar zo makkelijk. Laat je het me weten als je weer een printer te koop wil aanbieden?

3 opmerkingen:

Sander Goorden zei

Haha geniaal! Heb echt even hardop zitten lachen hier.. ben toch wel nieuwsgierig naar de persoon achter die mail hoor ;-)

Bedankt voor het plaatsen!

Greets, Sander

Anoniem zei

ah, een tegenhanger van http://dontevenreply.com

speakerfood zei

lekker bizar.. jiskefet?