26 oktober 2010

Perfect Czars (according to Marian van Kesteren, @datkanniet)

Mooi. Mooi. Mooi. En Goed. Deze Perfect Czars van Marian van Kesteren. Vooral de liefhebbers van John Grant (inderdation, de zanger van The Czars) doet zij een GROOT plezier.

HIER de download.
HIER deze Perfect in Spotify.

Onder het artwork een begeleiding schrijven van Marian zelf, die zelf ooit over min of meer the czars struikelde en in één klap fan was.


"Op een site van 16 horsepower vond ik het berichtje dat als je de muziek van 16 horsepower mooi vind je ook de muziek van the Czars wel kan waarderen. Nou ben ik er wel achter gekomen in al die muziekjaren dat dat vaak niet klopt. Maar toen ik de eerste paar nummers van the Czars had gedownload en beluisterd viel ik meteen voor deze band. Ik wist echt niets van ze. Ja, ze hadden een plaat uit die Ugly People vs Beautiful People heette. Die heb ik dan ook meteen gekocht. We spreken trouwens over het jaar 2002. Ik heb meteen daarna Before … but longer gekocht hun eerste plaat bij de platenmaatschappij Bella Union (dat wist ik dan wel weer wel). Toen was het wachten op de volgende plaat genaamd Goodbye die ook uiteindelijk hun laatste bleek te worden. Maar eigenlijk kende ik nog steeds alleen de namen van de bandleden en hun platen. Maar daar is vooral het laatste jaar veel verandering ingekomen. De zanger van deze band was namelijk John Grant die dit jaar (2010) een soloplaat heeft uitgebracht genaamd Queen of Denmark. Met deze plaat is hij relatief succesvol waardoor hij zelfs bij Later … with Jools Holland optrad. En omdat veel mensen hem nu pas hebben leren kennen, leek het mij leuk om een Perfect (18 van) the Czars te maken. De nummers komen van de drie reguliere platen (Before … but longer, Ugly People vs. Beautiful People en Goodbye) die zijn uitgebracht bij Bella Union en van één EP (X Would Rather Listen To Y Than Suffer Through a C of Z's). Er staat één cover bij namelijk Leaving on your mind, omdat ze vrij veel covers hebben gespeeld en opgenomen. Mijn bedoeling was om een zo breed mogelijk beeld te geven van de band the Czars. De reden waarom ik zoveel van hun muziek hou, is omdat er redelijk wat stijlen in verwerkt zijn (rock, jazz en pop)." - Marian

Geen opmerkingen: