7 oktober 2008

And now for something completely different 2: Perfect Springsteen

Niels A. maakte een Perfect Springsteen. En dat komt goed uit, want die nieuwe Kings of Leon is zo goed. Huh? Lees verder na het artwork... HIERRR vind je die compi!



"Goed hè, die nieuwe Kings of Leon? Vorig jaar ook zo genoten van "Sam's Town"? Hoog tijd om dat in historisch perspectief te zetten met een persoonlijke selectie van Bruce' beste. Ik hoor U al zuchten: niet voor mij, die oude l*l. Laat ik U daarom een anekdote vertellen. Voor TV-zender Het Gesprek interviewde Rick de Leeuw 's lands beste muziekjournalist Leon Verdonschot. Leon vertelde daar dat de nieuwe liefde van een goede vriend hem ooit naar zijn favoriete artiest vroeg. "Bruce Springsteen" antwoordde hij, waarop zei schaapachtig begon te lachen. "Die vriend heb ik daarna nooit meer gesproken", aldus Verdonschot. En zo is het. Niemand heeft Romantiek zo goed, overweldigend en geloofwaardig bezongen als Bruce.

Geen artiest is op zijn 60ste nog steeds zo overtuigend live als The Boss. Ooit stil gestaan waarom hij die bijnaam kreeg en iedereen hem nog steeds zo noemt? Juistem. Daarom een paar Hits (ik ken geen mensen die niet moeten huilen bij "The River"), klassieke albumtracks ("Racing In The Streets"), bootlegs ("Pretty Flamingo"), Bruce die Jimmy Cliff overdonderend eer bewijst ("Trapped"), misschien de beste album opener ("Thunder Road") en in elk geval de mooiste sax solo ooit ("Jungleland"). Drie tracks komen van zijn laatste album "Magic": over relevant gesproken. Enjoy!"


Geen opmerkingen: