10 augustus 2010

Perfect Hellacopters (door Thijs Hoebers, @thoebers)

Thijs Hoebers, die stagemanager is bij Ekko, mede-eigenaar van Heartland Records en óók nog eens student, maakte deze Perfect van de Zweedse garage rock band The Hellacopters. En die is in your face! Enjoy!

HIERRR moet je zijn!

Na het artwork vind je Thijs' Perfect Hellacopter-bijsluiter...



"In 2008 heb ik op de valreep nog de band mogen aanschouwen die ik veel te laat ondekt heb. In 2008 brachten The Hellacopters een cover plaat uit en zouden ze nog 1 keer touren voordat de band de handdoek in de ring zou gooien.

The Hellacopters: een band waarvan ik de naam al meerdere malen was tegengekomen maar waar het imago en de omschrijving van de band me altijd in de weg zaten en ik zodoende het nooit gecheckt had.

Na het spelen van Guitar Hero enige jaren geleden kwam ik dan toch in aanraking met deze Zweedse band, het nummer: “I’m in the band” pakte meteen mijn aandacht en liet me meteen de hele discografie van deze band checken.

Een tijdje na die (veel te late) ontdekking kreeg ik dan toch nog de kans deze band te zien en wel in de stad waar ik woonde! De band maakte mijn verwachtingen waar ondanks het klote geluid in de tivoli en sindsdien ben ik aan de enige kant blij dat ik ze nog gezien en en baal ik dat ik de band niet op eerdere tours heb kunnen zien.

Bij het samenstellen van deze compilatie heb ik nummer geselecteerd van mijn 3 favoriete Hellacopters platen die eveneens het meest toegankelijke geluid van de band tentoonstellen. Ik heb dan ook geselecteerd uit: High Visibility, By the Grace of God en Rock & Roll is dead.

Hun eerste 3 platen heb ik dus overgeslagen aangezien die een meer garage achtig geluid hebben en dus niet echt in een instapplaat passen. Hun laatste plaat is een coverplaat dus die heb ik ook achterwegen gelaten.

Ik hoop dat met deze instapplaat meer mensen kunnen genieten van deze weergaloze band en ik niet de enige ben die het veel te laat heeft gecheckt."
- Thijs Hoebers

Geen opmerkingen: