Tim de Waard (aka Wim de Taard) schreef zijn thesis deze zomer bij ons, bij HOUDINI. In dat stuk probeert hij o.a. te komen tot een definiëring van de term Guerrilla (als houvast in een wereldje dat stijf staat van de termen en waarin iedereen uiteindelijk soort van hetzelfde bedoeld) en de succesfactoren van Guerrilla Marketing te bepalen. Lastig, om iets vast proberen te pakken dat elke moment van vorm en samenstelling kan veranderen.
Als je aandacht voor een dergelijke verhaal wil hebben, dan vonden wij dat je minstens met iets moest komen dat die aandacht opeist. Een soort Droste effect: een viral over een viral als viral verkleed, etcetera. Daar is Tim (en zijn maatje Daan) in ieder geval in geslaagd. De Guerrilla Generator generated in ieder geval attention, bij de doelgroep. Op een manier die klopt bij de aanbevelingen in zijn scriptie. Leest u mee? HIER op MarketingFacts en HIER op DutchCowbboys. Of HIER.
Maar het gaat uiteindelijk om de inhoud van zijn thesis. Men mag het zéker oneens zijn met de strekking van of conclusies in thesis van Timm, dat neemt niet weg dat het wel degelijk interessante materie is zoals hij het heeft beschreven. En actueel. De vraag om impactvolle low budget ideeën neemt alleen maar toe. Goed om eens stil te staan wat de afgelopen tijd wel werkte en wat totaal niet aansloeg en een idee te krijgen waarom iets wel/geen succes werd. HIER vind je de thesis.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten